ul. Czerwonego Krzyża 45, 08-110 Siedlce, telefon: (25) 644 24 13   fax: (25) 644 24 13, wew. 43    e-mail: sekretariat@siedlce-straz.pl

Państwowej Straży Pożarnej 

w Siedlcach

Komenda Miejska
Informacje na temat wydawania zaświadczeń ze zdarzeń, w których brały udział jednostki
Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach.

 

Druk podania o zaświadczenie

 

Zaświadczenie o pożarze lub innym miejscowym zagrożeniu (np. wypadek) może uzyskać każda pełnoletnia osoba (będąca właścicielem / uczestnikiem zdarzenia), która zgłosi się ze stosownym podaniem do Komendy Miejskiej PSP w Siedlcach przy
ul. Czerwonego Krzyża 45 w godzinach 7:30 - 15:30.

Zaświadczenia wydawane są w jednym egzemplarzu w terminie do 7 dni.

Osoba składająca wniosek powinna posiadać dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej na konto Urzędu Miasta Siedlce w wysokości 17 zł, zgodnie z treścią Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 424, ze zmianami), chyba że na podstawie ustawy jest z tej opłaty zwolniona.

 

Zwalnia się od opłaty skarbowej m.in.:

- jednostki budżetowe;

- jednostki samorządu terytorialnego;

- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;

- osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.

 


Podstawa prawna wydania zaświadczenia

Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. 2020 r. poz . 256)


 

 

Udzielanie informacji odnośnie okoliczności szkody dla zakładów ubezpieczeniowych.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach udziela nieodpłatnie zakładom ubezpieczeniowym informacji o zdarzeniach na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1206 ze zm.), który stanowi, że sądy, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeń wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalania odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.

Zakład ubezpieczeń ma obowiązek, na żądanie ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia lub poszkodowanego, udostępnić posiadane przez siebie informacje związane z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalenia jego odpowiedzialności oraz ustalenia okoliczności wypadków i zdarzeń losowych, jak również wysokości odszkodowania lub świadczenia.

 

 

 

 

 

Pobierz załączniki:
Download this file (zaświadczenie o zdarzeniu.pdf)zaświadczenie o zdarzeniu.pdf222 Downloads
  Stan na 31.12.2020 Ilość
  Pożarów 543
  Miejscowych zagrożeń 1654
 
Alarmów fałszywych
258
 

RAZEM

2455

 

 

Ostatnie interwencje

Previous Next
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Sala edukacyjna "Ognik"

Media społecznościowe

Nabór do służby i pracy


Kalendarz zmianowy dla JRG

Służba 24/48

 

Licznik odwiedzin

966618
DzisiajDzisiaj146
W tym miesiącuW tym miesiącu4686
Goście online 74