ul. Czerwonego Krzyża 45, 08-110 Siedlce, telefon: (25) 644 24 13   fax: (25) 644 24 13, wew. 43    e-mail: sekretariat@siedlce-straz.pl

Państwowej Straży Pożarnej 

w Siedlcach

Komenda Miejska

 

Komendant Miejski PSP w Siedlcach st. bryg. Andrzej Celiński przyjmuje interesantów

w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań

raz w tygodniu, tj. poniedziałek w godz. 14:00 - 16:00,

po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem komendanta miejskiego PSP tel. (25) 644 24 13.

 

 

Skargi i wnioski można składać:

  • Listownie -  na adres:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Czerwonego Krzyża 45, 08-110 Siedlce
  • Osobiście – w Kancelarii Ogólnej przy ul. Czerwonego Krzyża 45
    codziennie w godz. od 7.30 do 15.30
  •  Za pośrednictwem ePUAP: /KMPSPSiedlce/SkrytkaESP
  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej:
    na adres: sekretariat@siedlce-straz.pl  z zaznaczeniem
    w tytule „Skarga”; lub „Wniosek”
  •   Faksem na numer:   (25) 644 - 59 - 78

 

WAŻNE!  Skargi / wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

Skarga/wniosek powinien zawierać:

1.   Imię i  nazwisko wnoszącego.
1.   Dokładny adres do korespondencji

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

 


 

 

W 2018 r. w Komendzie Miejskiej PSP nie rozpatrywano petycji.

 

W 2019 r. w Komendzie Miejskiej PSP nie rozpatrywano petycji.

 

 

Ustawa o petycjach wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.

Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje. Można to zrobić w interesie: publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.

Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne.

 

Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
  • wskazanie adresata petycji;
  • określenie przedmiotu petycji.
Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana:
  • składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
  • składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;

 

Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.

Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Dz.U. 2018 poz. 870

  Stan na 31.12.2020 Ilość
  Pożarów 543
  Miejscowych zagrożeń 1654
 
Alarmów fałszywych
258
 

RAZEM

2455

 

 

Ostatnie interwencje

30.12. Polaki, fot. OSP Kotuń
30.12. Polaki, fot. OSP Kotuń
26.12. Wojnów, fot. OSP Wielgorz
26.12. Wojnów, fot. OSP Wielgorz
23.12. Polaki, fot. OSP Kotuń
23.12. Polaki, fot. OSP Kotuń
09.11. Broszków, fot. OSP Kotuń
09.11. Broszków, fot. OSP Kotuń
14.11. Wiśniew Kolonia, fot. OSP Wiśniew
14.11. Wiśniew Kolonia, fot. OSP Wiśniew
05.11. Ujrzanów, fot. A. Król
05.11. Ujrzanów, fot. A. Król
04.11. Jagodne, fot. OSP Kotuń
04.11. Jagodne, fot. OSP Kotuń
29.10. Broszków, fot. OSP Kotuń
29.10. Broszków, fot. OSP Kotuń
14.10. Mościbrody, fot. A. Król
14.10. Mościbrody, fot. A. Król
Previous Next
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Sala edukacyjna "Ognik"

Media społecznościowe

Nabór do służby i pracy


Kalendarz zmianowy dla JRG

Służba 24/48

 

Licznik odwiedzin

924366
DzisiajDzisiaj54
W tym miesiącuW tym miesiącu723
Goście online 9